Tuesday, February 10, 2009

"::^sunyi^::" ..........................

dua tiga hari nie aku semacam bad mood..rasa lemah badan..rasa macam malas..macam2 ada..semalam aku malas g keje..cti dok umah dan tido semahu-mahunya..hidup aku kosong..sepi..sunyi..mungkin aku terlalu merindui belaian tangan seseorang..tangan seseorang yang paling bermakna dalam hidup aku..tangan seseorang yang banyak berjasa dalam hidup aku..tangan seseorang yang menyediakan makanan siang dan malam utk aku..tangan seseorang yang banyak mengajar aku erti kehidupan..tangan seseorang yang sentiasa menasihati aku..sejak kepergiannya mengadap illahi,aku semacam hilang arah..sampai sekarang aku masih merasakan yang dia sentiasa ada dekat denganku..sentiasa memerhatikan aku..

semalam aku menangis semahu-mahunya..umpama anak kecil yang laparkan susu ibunya..bagi aku,terlalu malu untuk melihat seorang lelaki berumur 27 tahun menangis sebegitu..aku dah tak dapat menahannya lagi..air mata laju menitis,mengalir dipipi..yang paling ku ingat "jangan menangis kerana kehilangan cinta..bersyukurlah kerana pernah menyintai dan dicintai"..

aku rindu semua kenangan lalu.."kenangan tak bisa ku lenyapkan"..sentiasa bermain di fikiranku sehingga kini..bukan aku menyalahkan takdir..tapi sejak dulu,takdir semacam tak berlaku adil kepadaku..sehingga aku memepertikaikan "mengapa kau ambilnya dariku terlalu cepat"..aku belum tunaikan impianku,janji2ku untuk membuatkannya gembira atas kejayaan aku..aku belum sempat membayar segala apa yang telah diberikan.."Tuhan!!kau tempatkan dia bersama orang yang kau redhai..bersama2 orang mukmin dan mukminah..orang yang engkau redhai..ampunkan segala dosa2nya..hanya doa tulus dan Al-Fatihah yang dapat kukirimkan padanya.."


No comments:

Post a Comment