Monday, September 1, 2008

"::^sunyi^::" : surat utk awak dari saya...


awak adalah kenangan terindah saya
yang tak akan saya lupa
saya rasa gembira berkenalan dengan awak...
perhatian awak, renungan awak, belaian awak..
betul-betul buatkan saya terpukau,
walaupun, bukan niat awak untuk buatkan saya begitu
hanya saya yang terperasan sendiri,
tapi saya tetap bahagia bersama-sama awak... .

rasa gusar dan takut hilang, wak...
bila bersama-sama awak..
bila awak melayan bagaikan raja...
terima kasih awak...
tapi sekarang,
saya tak tau kenapa,saya rasa sedih sangat...
pelbagai andaian yang bermain di kotak fikiran saya..
fikiran saya bercelaru..
saya takut, wak..
saya takut ianya menjadi realiti...

sebab saya tau,suatu masa nanti,
awak pasti dimiliki..
ketika itu perlahan-lahan awak akan
lupakan saya...
saya tak sanggup nak memikirkannya,
apatah lagi nk menghadapinya...
saya pernah merasa sebuah kehilangan
dan,saya tak mahu merasainya lagi...
pedih sangat-sangat, wak...

kerana saya tau, siapa saya dimata awak...
sinar bintang saya
tak mampu menandingi sinar bintang-bintang
yang ada pada awak...

selagi kita teruskan hubungan ini,
semakin saya akan terseksa, wak...
saya tak minta lebih dr awak...
cukuplah dengan apa yang ada..
apa yang dah awak lakukan pada saya..
kenangan yang pernah kita ciptakan..
kenangan yang menerangi hidup saya sekarang..

awak boleh pergi,
andainya itu yang awak nak..
saya tak kan menghalang...
pergilah, sejauh mana yang awak nak,
tapi tinggalkan kenangan itu pada saya...
dan saya pasti,
kenangan itu tak membawa apa-apa
erti pada awak..

awak...
sebelum sayang saya makin mendalam,
sebelum semua ini terjadi..
saya rasa, cukuplah sampai sini...
biarkan lah, persahabatan ini abadi..

No comments:

Post a Comment