Monday, September 22, 2008

"::^sunyi^::" : pasir massss.....

hari jumaat baru2 nie..aku ke kota bharu..aku x tahu ape dh jd ngan otak aku..dh mereng kot..aku x kire..aku nak pegi jugak..cam biase amik ape2 yg patut..dan isi minyak kete penuh2 dan aku bertolak ke Kota Bharu dlm pkl 10.00am..smpi dlm pkl 2.00pm, jalan main2..maklumlah..bulan puasa..bermulalah berpusing2 mencari arah tujuan di bandar kota bharu...aku pusing di KB MALL..bapak besar shopping kompleks nie..ltih gile aku dibuatnya..

bosan kt KB MALL, aku ke wakaf che yeh..igt nak cari baju raya..hmmm.mne ade saiz aku kat citu...dah la bagak..har..har..har...(perasan kecik laa ko nie!!)..tapi x thn..gewe2 klate mmg lawa..comey lotte..itulah yg menggugat keutuhan iman aku kat sne..just went to window shopping jee..xde bli brg pun..sebab misi aku lain..bkn di ctu tmpat hentian terakhir..

seterusnya aku ke Bandar Pasir Mas..x jauh,dlm 18 kilo je dr bandar kota bharu..bandar di pinggir sungai yg mempunyai seribu kenangan pada aku..kenangan manis dan pahit..kenangan suka dan duka..mengajar aku ttg hidup..biarlah ia tersimpan di dalam ingatan aku..aku pusing2 survey dlu..ade perubahan..dah bertambah projek2.. cadangan bandar baru P.MAS..good..excellent..lme jugak aku menyulur jalan2 di situ..ke tempat2 yg pernah aku lalui..tempat2 yg menjadi kenagan aku...well 'MEMORIES REMAINS' kata2 lagu heavy metal "::^mettalica^::"...

antara gambr2 sekitar bandar P.Mas yg sempat aku rakam..


pemandangan bangunan lama bandar pasir mas

stesen keretapi p.mas..old memories comes back..he.he

pandangan dari tmpt parking kete

tempat berteduh dr hjn & panas sementara menunggu keretapi dtg..

jam bila keretapi melintas..

jam lagi..jalan sehala dlm bandar


dah habis kt stesen keretapi..tibe la time utk cari juadah berbuka ptg nnt..singgah kat bazar berhampiran stadium..hebat giler kt cni..

berserabut
ayam golekkk....





aku beli la ape yg patut..dan berbuka dengan jayanya setelah sepenuh hati berpuasa pd hri tu...he.he..lepas tu aku ke 1 kmpung d p.mas,(rase x perlu utk aku nyatakan nama kg)...ke surau utk semayang maghrib..bile tgk rumah blakang surau..aku jd sebak.."bodoh kau syam!..kau thu, kau dtg sengaja cari penyakit!!.pndai2 la ko.."..x lame aku kat ctu..selesai semayang isyak..aku bertolak balik ke dungun..melalui jln kota bharu..bia jauh..lagi tenang aku dlm kereta..sambil hembusan rokok menemani aku sepanjang jalan..bersama hujan rintik2 mula turun..seakan mengerti perasaan aku ketika itu.."ku ucapkan selamat tinggal..semoga tanpa ku hidupmu lebih bermakna..aku mendesah..'kenangan x bisa di lenyapkan!!??'"

No comments:

Post a Comment