Tuesday, July 22, 2008

"::^sunyi^::" : (T_T)

Entah mengapa… sejak sejak kelmarin aku merasa kesepian dengan tiba-tiba. Kesepian yang mencengkap jauh di lubuk hati yang paling dalam. Siang aku merasa seperti kehilangan sesuatu. Malam bila aku pejam mata aku seperti berada di sebuah ruangan dimensi "::^sunyi^::" yang tiada siapapun disana.. Aku takut… sangat takut…

Aku tidak tahu perasaan apa ini. Kenapa aku meresa keseorangan dengan begitu drastik? Sejujurnya, semalam aku tiba-tiba menumpahkan air mata dan teresak- esak sendirian, umpama anak kecil yang laparkan susu ibunya. Entah apa yang aku tangisi… Tapi semalam aku ingin menagis, dan terus menangis…

Terlalu malu untuk seorang lelaki yang telah berumur 26 tahun seperti aku untuk menangis. Tapi itulah kebenarannya.. Aku tidak mahu munafik.. aku juga bukan hipokrit… Aku merasa kehilangan saat-saat indah sewaktu dulu, sewaktu zaman kanak-kanak, bermain, tanpa memikirkan masalah, ketawa, dah bila malam hari lelapkan mata bersama lelah, lalu memimpikan keindahan. Juga kenangan sewaktu di IPT, bersama teman-teman, PT pada setiap hari jumaat & sabtu, mengajar pelatih kesatria berkawad, aktiviti2 kesatria hujung minggu, oh! terlalu manis kenangan itu...

Kini aku tlah berusia 26 tahun… dah tua… tapi aku rindu saat-saat dulu… aku menangis… aku merasa ke"::^sunyi^::"an yang benar-benar mencengkam… Semoga esok masih ada sinar untuk aku kembali terus menikmati hidup yang semakin lama semakin pudar ini…

Siapakah yang mampu menciptakan keceriaan itu? Aku pun tak tahu..Ya Allah!!kau temukan kepada hambamu yang sentiasa merasa kehilangan sesuatu yang selama ini di cari….

No comments:

Post a Comment