Tuesday, September 9, 2008

"::^sunyi^::" : hidup ini terlalu indah.........

Betul aku rasakan..hidup ini terlalu indah..terlalu sayang utk aku meninggalkan dunia ini..tapi aku mesti ingat..dunia hanya sementara..bukan sesuatu yang kekal abadi..tapi tidak salah untuk aku menikmati hidup aku sepuasnya..mungkin esok, lusa, minggu depan, tahun depan atau bila2 masa maut akan menjemput aku..aku redha jika umur aku x panjang..walaupun berat utk aku menerima takdir tuhan..tapi, "adakah mereka mengaku mereka beriman? sedangkan tiada dugaan ke atas mereka.." rasanya terlalu sayang utk aku meninggalkan dunia ini..

Kadang2 aku berasa seperti tuhan x berlaku adil pada aku..kenapa org lain blh hidup gembira, p'jalanan hidup tanpa ranjau, tanpa masalah, sedangkan aku?? berbagai yg b'laku t'jadi dlm hidup..sehinggakan aku putus harapan untuk hidup..jasad aku ada, tetapi tiada jiwa yang menemani jasad..aku sering t'ingat kisah2 silam ku..kisah2 ketika b'sama org yg p'nah ku sayang..takkan luput dalam ingatan aku, sentiasa segar b'main2 di benak fikiran aku..walaupun ke"::^sunyi^::"an sering mencengkam..aku rela lepaskan kau pergi..x mungkin aku boleh membahagiakan mu..carilah kebahagian mu sendiri..tapi, izinkan selamanya namamu dihati..sesungguhnya aku amat menyayangi dan menyintaimu..tiada insan lain yg dpt menggantikan dirimu di hatiku ini..pada mai!..ingat apa yg aku pesan, apa2 t'jadi pada aku, smpaikan pesan t'akhirku padanya..walaupun jasad aku t'baring, t'bujur kaku, pintaku biarlah aku dapat melihat wajahmu buat kali terkahir, sebelum aku menempuhi ke"::^sunyi^::"an alam barzakh....wassalam..


"Cinta tidak pernah meminta, Ia Sentiasa Memberi. Cinta membawa penderitaan, tetapi tidak pernah berdendam, tak pernah membalas dendam. DImana ada cinta di situ ada kehidupan, Manakala kebencian membawa kepada kemusnahan"



"Tuhan memberi aku dua kaki untuk berjalan, dua tangan untuk memegang, dua telinga untuk mendengar dan dua mata untuk melihat. Tetapi mengapa Tuhan hanya menganugerahkan sekeping hati pada aku? Kerana Tuhan telah memberikan sekeping hati lagi pada mu untuk melengkapkan hatimu dan hatiku..." (T_T)

No comments:

Post a Comment